Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mam właśnie taki akumulator Varta z 2010 roku, uzupełniałem już w nim elektrolit- poziom był taki w skrajnych celach, że płyty przykrywał na styk. Doładowuję go okresowo i działa.
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz


    • Po dolaniu wody destylowanej należy zakręcić korki i potem ładować czy ładować z odkręconymi korkami?
      Garbus jest zawsze uśmiechnięty

      Komentarz


      • Po dolaniu wody ja ładuję z odkręconymi korkami.

        Komentarz


        • Ładowałem z zakręconymi korkami; z boku obudowy są dwa otwory odpowietrzające, jeden - ten od strony ściany grodziowej jest cały czas otwarty (nie ma koreczka), mowa oczywiście o akumulatorze jak na zdjęciu wyżej
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz


          • Dolewacie wody destylowanej do aku tzw. bezobsługowych? Mam Vartę Blue, chyba 74Ah w 1,9 TDI, założona w 2012r.. Nie widać przez obudowę jaki jest poziom elektrolitu. Ma sens podważać po bokach śrubokrętem, trochę na siłę, pokrywę, żeby zdjąć listwę z korkami i dolać wody dest.?
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz


            • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
              Dolewacie wody destylowanej do aku tzw. bezobsługowych? Mam Vartę Blue, chyba 74Ah w 1,9 TDI, założona w 2012r.. Nie widać przez obudowę jaki jest poziom elektrolitu. Ma sens podważać po bokach śrubokrętem, trochę na siłę, pokrywę, żeby zdjąć listwę z korkami i dolać wody dest.?
              Zawsze jest sens sprawdzić bo ilość wody nie tylko zależy od akumulatora ale warunków użytkowania.

              Komentarz


              • Wyciągnąłem dziś aku z Golfa 4, 1,6 benzyna. Jest tam jakiś Virth (jako już drugi prawdopodobnie), 60Ah, 560A. Obudowa czarna, daty produkcji nie ma nabitej, lub nie mogę jej znaleźć. Listwa nad celami tak zblokowana z obudową, że podważyć nie da rady.
                Cóż, podłączyłem do Cteka i niech się ładuje do jutra rana.
                Z boku tego aku była przyklejona instrukcja i było w niej napisane, żeby ładować co 6 mc...
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz


                • Podobno nowe aku, tzw. bezobsługowe, czyli tam gdzie nie da się zdjąć listwy z korkami do cel, mają: zminimalizowane odparowanie wody i dodatkowo wychwytują te małe opary. No sam nie wiem...

                  Tak czy inaczej jakby przyszło mi kupować aku: to byłaby Topla, a jakby budżet pozwolił jakiś Moll z odkręcanymi celami. Jest też coś takiego jak Varta Wertteile, produkowana przez Johnson Controls i też ma korki do odkręcenia na celach.
                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz


                  • Z korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)

                    Autopart z Mielca
                    Jenox Classic /zap std
                    Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
                    Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków

                    Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.

                    najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)

                    Komentarz


                    • Aku z naklejką centra standard mają zgrzewane wieczka. U mnie właśnie pada 2 letni 74ah perion z jonsoncontrols.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Nowin odnośnie fabrycznych akumulatorów w Nowych autach.. W Moim dokładnie pół roku wytrzymał i został wymieniony na gwarancji na szczęscie...

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                          Aku z naklejką centra standard mają zgrzewane wieczka. U mnie właśnie pada 2 letni 74ah perion z jonsoncontrols.
                          Korki są droższe w produkcji No i można przecież wlewać różne czary mary i przedłużać żywotność (np siarczan magnezu roztwór wysycony i wlewamy na wyładowany aku) potem wolniutko impulsowo potrzymać ze 3 tygodnie i śladu po zasiarczeniu nie ma

                          Komentarz


                          • U mnie w centrze standard jest całe zdejmowane wieczko, więc wody dolać można, choć nigdy tego jeszcze nie robiłem i nie wiem czy to zrobie bo już powoli pada. Dodam że ma prawo bo kupiłem ją 8 lat temu.

                            Komentarz


                            • Polecam Westa Forse, w dobrych cenach, testowane na Syberii, na ciężkim sprzęcie. Idzie nawet do USA i Kanady. Ciężko jest znaleźć w naszych sklepach - podobno tylko jedna firma ma wyłączność. Rzekomo renomowane marki zeszły ostatnimi laty na psy, oszczędzają na wszystkim, a niech ktoś zareklamuje bubel - wszystko odrzucają. Padają często po 2-3 latach. Płyty ołowiane cięte i coraz cieńsze. Westa robi z płyt odlewanych. Chyba, że ktoś ma kasę to stać go na te z wyższej półki. Tyle w temacie.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                Z korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)

                                Autopart z Mielca
                                Jenox Classic /zap std
                                Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
                                Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków

                                Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.

                                najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)
                                Dodam jeszcze FIAMM - nawet te wyżyłowane mają korki pod naklejką.

                                Komentarz


                                • Jeszcze Moll jest znakomity ale jego cena bywa wyższa niekiedy niż AGM wiec chyba wybór jest prosty w tym przypadku.

                                  Komentarz


                                  • Po ponad 8 latach kuca mi już w skodzie centra standard. Jest coś lepszego za te pieniądze?
                                    A może brać tańszego wertteile/varta bo to i tak to samo?

                                    Komentarz


                                    • Ori Varta z 2011r powiedziała pa pa, zastąpiła ją Centra Futura 53Ah

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                        Ori Varta z 2011r powiedziała pa pa, zastąpiła ją Centra Futura 53Ah
                                        ile Ah miała ori Varta ? jaki masz alternator ? dlaczego tylko 53Ah ? mój VIN (też 1.6) mówi, że alternator ma 90A, aku ori miał (powinien mieć) 60Ah 480A

                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz


                                        • Ori miał 44Ah. Można dać 60Ah, ale 53 też da rade

                                          Komentarz


                                          • Daje się największy jaki można w podstawie zamontować. Moc alternatora ma drugorzędne znaczenie.
                                            rowniez mit o niedoładowanym akumulatorze z powodu jego większych rozmiarów tez zostawiłbym w spokoju.

                                            w O1 podstawa akumulatora dźwignie max 248mm czyli 60Ah maksymalnie
                                            w O2 i O3 278 mm czyli 70Ah.(najlepiej AGM)
                                            Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              ... Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
                                              taa, łatwo powiedzieć, gorzej zrobić sam szukam ciężkiego, o dużej pojemności i z małym prądem rozruchowym ... ale to najczęściej nie idzie w parze ... no i wymiary (242x175x190), znalazłem coś takiego :

                                              Link

                                              wypisz, wymaluj jak ori

                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Noth Star - druga marka ZAPa - 60Ah i 480 A
                                                Mam - przekozak - odporny na zasiarczenie (niestety sprawdzone)

                                                Tani jak lancz Wawie

                                                Komentarz


                                                • Przymierzam się do wymiany mojego Ori Aku z 2012 roku i zastanawiam się nad jakimś agm ze względu na styl jazdy, większość po mieście. Teraz mam dylemat jakiej firmy wybrać? Znalazłem vartę, Boscha i zap z tym, że zap ma trochę lepsze parametry ale też jest trochę droższy. Która firmę wybrać czy bez różnicy i brać najtańszy?

                                                  Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                                                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                                  Komentarz


                                                  • Varta e39 Albo Banner Running Bull AGM 70Ah. Ale to okolice 500-550 brutto.
                                                    nie wiem jakie masz auto ale jeśli nie masz rekuperacji możesz brać tańsze ZAP ExpeditionAgm 70 albo Autoparts AGM (tak -polski)
                                                    Zawsze powtarzam AGM to bdb pomysł - spokój na lat i pewne odpalanie przy minus 20 stopniach i przy 11,9 V gdzie kwasowy staje się 30 złotowym depozytem

                                                    oczywiscie jeśli jest opcja to komputerowi vcdsem trzeba powiedzieć ze ma AGM (start stop i rekuperacja, zaawansowany scenariusz ładowania )
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X